Αντικατάσταση μπαταρίας αυτοκινήτου

Για να αντικαταστήσουμε τη μπαταρία του αυτοκινήτου μας με ασφάλεια, φοράμε πάντα γυαλιά προστασίας των ματιών και γάντια για την προστασία των χεριών μας, ώστε να αποφύγουμε τυχαίους τραυματισμούς από το οξύ της μπαταρίας.

Επίσης, η σωστή και ασφαλής αντικατάσταση της μπαταρίας, χωρίς να προξενήσουμε ανεπιθύμητες δυσλειτουργίες στο αυτοκίνητο μας, προυποθέτει να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα, αφού πρώτα έχουμε απενεργοποιήσει τον κινητήρα:

1. Πριν την αφαίρεση της παλιάς μπαταρίας, εγκαθιστούμε μια προσωρινή πηγή τροφοδοσίας (στους ακροδέκτες), για να αποφευχθεί η πιθανότητα απώλειας ραδιοφωνικών προεπιλογών ή αποθηκευμένων δεδομένων στον εγκέφαλο. Σε περίπτωση που η μπαταρία είναι ήδη τελείως αποφορτισμένη, αυτό το βήμα δεν είναι απαραίτητο.

2. Αφαιρούμε τον αρνητικό ακροδέκτη της μπαταρίας και κατόπιν τον θετικό ακροδέκτη.

removing battery terminals

3. Μόλις αποσυνδεθεί η μπαταρία και χαλαρώσουμε το σύστημα στήριξης της, την επιθεωρούμε για ρωγμές ή σπασίματα, απ’ όπου θα μπορούσε να διαρρεύσει ηλεκτρολύτης και κατόπιν την αφαιρούμε απο το αυτοκίνητο.

4. Ελέγχουμε προσεκτικά τις άκρες των καλωδίων και την καλωδίωση για να διαπιστωθεί η καθαριότητα και η έλλειψη διάβρωσης.

5. Καθαρίζουμε τις τυχόν διαβρώσεις με ειδικό σπρέυ, ζεστό νερό ή διάλυμα νερού με σόδα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η διάβρωση μπορεί να είναι ακραία και το καλώδιο μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση ή να επισκευασθεί η καλωδίωση.

6. Καθαρίζουμε καλά την βάση του χώρου της μπαταρίας απο τυχόν υπολλείματα ηλεκτρολύτη, σκόνες και σκουπίδια. Εάν η βάση έχει διαβρωθεί, την ξεπλένουμε καλά με νερό και αφού στεγνώσει, βάφουμε τα σημεία που διαβρώθηκαν.

7. Εγκαθιστούμε την καινούργια μπαταρία και σταθεροποιούμε καλά το σύστημα στήριξης της.

8. Συνδέουμε πρώτα τον θετικό ακροδέκτη και στη συνέχεια τον αρνητικό ακροδέκτη. 

connecting battery terminals

9. Ψεκάζουμε καλά με αντιδιαβρωτικό-προστατευτικό σπρέυ τους ακροδέκτες της μπαταρίας. 

10. Εκκινούμε το αυτοκίνητο και η έξοδος του συστήματος φόρτισης μετράται και συγκρίνεται με τις προδιαγραφές του εργοστασίου που το κατασκεύασε (OEM) για να διασφαλιστεί ότι η νέα μπαταρία θα επαναφορτιστεί σωστά. Γενικά, η τάση της εξόδου φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται από 13,8 έως 14,6 volt, αλλά οι ακριβείς τιμές, ποικίλλουν ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο. Ορισμένα οχήματα, όπως κάποια από τα μοντέλα των BMW, VW και Audi, ενδέχεται να απαιτούν επαναπρογραμματισμό του PCM για την εισαγωγή των παραμέτρων της μπαταρίας. Αυτό το βήμα, που εκτελείται με τη χρήση εξειδικευμένης συσκευής σάρωσης, είναι απαραίτητο για τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας και την αποφυγή δυσλειτουργιών του ηλεκτρικού συστήματος.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!!! ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠ’ ΟΨΙΝ:

Η ποιότητα των συνδέσεων των ακροδεκτών στους πόλους της μπαταρίας είναι κρίσιμη για τη σωστή λειτουργία της. Οι συνδέσεις πρέπει να είναι καθαρές, απαλλαγμένες από διάβρωση και να σφίγγονται κατάλληλα.

Οι μπαταρίες αποθηκεύουν μεγάλη ποσότητα ενέργειας και εάν βραχυκυκλωθεί μια μπαταρία θα μπορούσε να εκραγεί και να δημιουργήσει έντονες εκκενώσεις αερίων και υλικών που μπορεί να βλάψουν την όρασή σας. Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μονωμένα εργαλεία, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να προκληθεί βραχυκύκλωμα με καταστροφικές συνέπειες.

Πρέπει να προσέχουμε κατά τη σύνδεση των ακροδεκτών στους πόλους, ώστε ο θετικός ακροδέκτης να συνδεθεί στον θετικό πόλο και ο αρνητικός στον αρνητικό πόλο. Εάν κατά λάθος, η πολικότητα αντιστραφεί, πιθανόν να προκληθεί ζημιά στο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος.

Γενικά, μια μπαταρία αυτοκινήτου έχει διάρκεια ζωής από 2 έως 8 έτη, ανάλογα με την χρήση, την συντήρηση και την ποιότητα κατασκευής της. Εάν μετά από έλεγχο με συσκευή δοκιμής φορτίου, ανακαλύψουμε ότι η μπαταρία μας έχει σημαντικά μειωμένη ικανότητα εκκίνησης και άρα μειωμένη χωρητικότητα, θα πρέπει να την αντικαταστήσουμε με νέα μπαταρία αντί να περιμένουμε να στραγγίξει τα αποθέματα ισχύος της.

Οι μπαταρίες, πρέπει να αποσυνδέονται μόνον όταν ο κινητήρας και κατά συνέπεια το δυναμό είναι εκτός λειτουργίας. Η αποσύνδεση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, ενώ το δυναμό λειτουργεί, μπορεί να προκαλέσει μία τάση αιχμής που θα καταστρέψει ευαίσθητα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, όπως το PCΜ.

Γράψτε το σχόλιο σας

Σχόλιο

Logo
Reset Password
Compare items
  • Total (0)
Compare
0